Drukāt

O.Vācieša piemineklis

.


Carnikavas novada estētiski izveidotajos kapos Siguļos atdusas latviešu Tautas dzejnieks Ojārs Vācietis (1933-1983). Par godu dzejnieka 80.gadu jubilejai labiekārtota O.Vācieša un arī viņa mūžībā aizgājušās dzīvesbiedres, dzejnieces Ludmilas Azarovas (1935-2012) piemiņas vieta.
 
 
 
Drukāt

G.Falka kapa piemineklis

.

Kādreizēja Carnikavas muižas nomnieka G.Falka kapa piemineklis atrodams pie kapličas Carnikavas kapos Siguļos. Tas atzīts par valsts nozīmes mākslas pieminekli, kas vēl šodien ir kā atgādinājums un cieņas apliecinājums muižas darbībai un tās ļaudīm.
Drukāt

Kolumbārijs

.

Carnikavas novada kapu teritorijā Siguļos ierīkota sēru birzs – kolumbārijs – urnu apglabāšanai pēc kremēšanas. Aizgājušo piemiņai iekārota apzaļumota teritorija, kas ar saviem senajiem kokiem un reljefu to atšķir no visām citām piemiņas vietām Latvijā.

Drukāt

Aizsardzības bunkuri

.

Carnikavas novada teritorijā joprojām atrodas PSRS pilsoņu aizsardzībai izbūvētie bunkuri. Tie tika veidoti stratēģiski nozīmīgiem objektiem un vienu no tiem vēl šodien var apskatīt Lilastē.
Drukāt

Carnikavas dzelzceļa stacija

.

Kultūrvēsturiskais objekts ir tipisks 30 gadu koka arhitektūras piemineklis. Tā stratēģiski izdevīgais novietojums sekmējis vairāku būtisku ceļu attīstību, tai skaitā dzelzceļa līnijas Rīga – Saulkrasti izbūvi 1935.gadā, kas tika elektrificēta vairāk nekā pēc 20.gadiem. 
 
 
 
Drukāt

Kaķu mājas

.

„Kaķi” kā vieta atzīmēta jau 1791.gada Vidzemes ceļu kartēs, kuras zīmējis grāfs L.A. Mellins. U.Siliņa grāmatā „Mēs esam carnikavieši” minēts, ka daudzi Carnikavas novada māju nosaukumu vārdi saglabājušies no 18.gadsimta, tai skaitā „Kaķu” mājas (Kakke), „Cēlāju” mājas (Zaleis), „Karašas” mājas
Drukāt

Kādreizējais Blusu krogs

.

Carnikavā zināmākie krogi ir divi krogi. „Dūņu” kroga liktenis gan cik ātri sākās, tik ātri beidzās. Gads vēl nebija pagājis pēc tā uzcelšanas, kad 1939.gadā tas jau tika nodedzināts. Pēc Carnikavas muižnieka ieceres tapušais „Blusu” krogs bez piebūves pabeigts jau 1726.gadā, lai tas varētu apkalpot garāmbraucējus.